brevijk och den sjuka världen vi lever i,

Hellu idag igen!
Eller inatt igen?


Du kommer nog aldrig att förstå...
Så jag försöker låta dig gå...
Genom lögner och svek
Vi leker samma lek...

Okej, nu är det här någonting som inte borde skrivas i den här bloggen. Men de skiter vi i!

Läste att Brevik får Kärleksbrev från flera olika kvinnor.
Fine, jag tänder på bad boys.
Kvinnor har en tendens att vilja få dem på rätt väg.
Men helt allvarligt?

Vart är världen på väg?

"SÖDERTÄLJE. 43-åringen skar hälsenan av sin nyblivna hustru och tvingade henne att kasta sig från balkongen med en snara runt halsen.Hon överlevde mirakulöst.Då kortade han snaran och krävde att hon skulle hoppa igen.

– Det här är ett av de värsta ärenden jag har sett, säger åklagare Anna Winblad"


"Vid ett tillfälle för ett par år sedan försökte hon sätta stopp, och vittnade mot 43-åringen i en rättegång.

Men när han släpptes ur fängelset utsatte han henne för en fruktansvärd hämnd"

De gifte sig efter...

"Vid ett tillfälle tvingade 43-åringen sin fru att köra till Statoil för att köpa en bogserlina så att han skulle kunna släpa henne efter bilen!"



Familj och vänner

Grannar och bekanta.

Självklart visste de om vad som skedde bakom stängda dörrar. De borde ha lagt märke till att hon ständigt var trasig. När hon samlar den kraften och moden som krävdes tog hon upp kampen mot sin man. Han blev som sagt dömd, men när han kom ut igen fick hennes mardröm en uppföljare.

Hämden han utsatte henne för...var grov. Jag vill inte återberätta det för det blir mer än vad jag klarar av.

Men det är en sak som jag inte förstår. Varför höll inte familj, vänner, bekanta och grannar ett extra öga på henne. Varför agerade ingen förens hon hängde sig på balkongen (order från honom)?

Jag kan inte förstå, men jag vill.

För mig spelar det ingen roll om det är mina närmaste vänner eller kvinnan i kassan på ica. Oavsett situation och relation.

Kan jag göra någonting som gör någon annan glad gör jag det. För jag tycker att vi ska ge och ta lite  samhället. Är jag lycklig på morgonen bemöter jag folk med energi och kärlek. Ett enkelt Hej kan göra så mycket!


Hur kan vi leva i ett samhälle där vi inte behandlar varandra med respekt och omtanke?



Nu glappar ögonen och jag somnar när som helst! de skulle bli en helt annan text.

Ibland går de snett!dfd

Vi måste reagera på de vi ser.

Vi kan inte tysta ner de mer.






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Tindra & Angelina
Bor: Wonderland
Ålder: 18&17

♥♥♥ Vi är två tjejer som skriver om sexmissbruket och välkomnar er in i våra liv och tankar.♥♥♥